onsdag 19 mars 2008

Bobbie talar ut


Markus Lifmark från Supporteränga på GAIS hemsida har gjort en intervjuv med Bobbie Friberg da cruz. Här kommer en liten samman fattning av intervjuvn.
Hur är det egentligen med Fredrikstad då?
Även om jag varit inställd på ett år till med GAIS kan jag inte utesluta nya klubbar. Klubben är väldigt mysig och familjär. Deras tränare är bra och det hade kunnat vara en väg för mig. Men jag har varit helt inställd på att fortsätta denna säsongen med GAIS.


Vad är främsta orsaken till att du ville träffas?

-Många tidningar skriver och sällan eller aldrig skrivs det som jag försökt säga. Jag vill säga min åsikt men jag det måste vara någon jag litar på. Visst, jag har säkert uttryckt mig fel, GAIS också och sedan har tidningarna skrivit något som inte är sant, som detta med Fredrikstad. Att det bara skulle vara en läkarundersökning och sedan är det klart att jag spelar för dem? Vad kommer det ifrån, kommer det från GAIS blir jag verkligen ledsen.

-Jag började prata med GAIS i december om ett års kontrakt. Jag pratade då med GAIS om att vi skulle göra en ett års förlängning just för att GAIS skulle få in lite pengar för mig.Sedan kom intresset från Berlin och då ändrades allt. För mig var det lite av en dröm med en sådan storklubb men det gick som det gick i och med knät. Vi tog upp diskussioner om kontrakt igen men så fort något intresse kom från annan klubb så skulle det vara fokus på det, jag hade alltid tillåtelse att tala med klubbarna.
Efter hand försvann diskussionerna kring ett år kontrakt. Nu känns det som vi är väldigt långt ifrån varandra i det.

Så det vi kan utvinna av detta är att Bobbie kommer stanna kvar säsongen ut för att sedan se hur läget ser ut, och då kanske få erbjudande från någon intressant klubb.

Bobbie till VM-2010

Länk till hela intervjuvn





Inga kommentarer: