lördag 10 maj 2008

Bobbie räknar med att gå som Bosman

Som alla vet så har Bobbie Friberg da Cruz ett halv år kvar på sitt kontrakt med GAIS. För att Grönsvart ska kunna få pengar för Bobbie vid en eventuell flytt måste Övergången ske nu i sommar. Men Bobbie räknar med att han kommer spela klart den säsong han påbörjat med GAIS för att sedan se sig om för en annan klubb. Detta meddelade Bobbie i en intervju för Grönsvartgbg.se.
å här stod det i intervjun.

"Hur surt känns oavgjort mot Malmö?

- Tja, det känns som en klar förlust. Vid deras mål ropar Dime klart och tydligt att det är hans boll men Prince blir osäker och vi tappar poäng mot ett lag som alltid har tur.

Du har blivit mittback och fått mycket beröm, hur trivs du?

- Kalasbra.

Det gick ändå fort för dig att hitta rollen?

- Ja, fast det är inte så konstigt. När jag var junior spelade jag som mittback så det är inga problem att gå in i rollen igen.

Vad tycker du om vårsäsongen?

- Vi gör starka matcher mot s.k. bättre lag men kan inte föra och avgöra matcher. Jag får väl säga att det är en okej säsongsstart.

Hur går det för bror din?

- Bra, han spelade hela matchen mot Torslanda senast och det fungerar fint.

Det finns en möjlighet att Örebromatchen blir den sista för dig i GAIS, något du tänkt på?

- Det har jag inte tänkt kring alls. Visst, om något väldigt bra skulle dyka upp så kommer jag fundera på det men jag är helt inställd på att spela resten av säsongen i GAIS.

Varför kommer GAIS slå Örebro?

- För att vi skall jobba lika hårt för varandra som vi gjorde mot Malmö och att vi inte skall tro att någon annan skall ta löpningen eller inspelet istället för en själv, vi skall ta ansvar."

Inga kommentarer: