söndag 22 juni 2008

Mer om Bobbie

... Då var Bobbie klar för Randers FC. Övergången sker den 1:e Januari 2009 och kontraktet är skrivet på fyra år. Bla kan man läsa på Randers hemisda att Bobbie tydligen är född i Brasilien, vilket visar vilken koll Danskarna har på sin nya värväning.

Följande är hämtat från Randers hemisda.

"Brasilianskfødt svensk forsvarsspiller til Randers FC

Den 26-årige svensker Bobbie Friberg da Cruz skifter til Randers FC på en fire-årig aftale, der dog først træder i kraft den 1. januar 2009.

Bobbie Friberg da Cruz er født i Brasilien, men er svensk statsborger, der i hele den aktive karriere har spillet for Göteborg-klubben GAIS, en klub han altså ved årsskiftet forlader til fordel for Randers FC:

- Jeg har spillet i GAIS siden jeg var 16 år. Nu er jeg 26, så det er på tide, at jeg får prøvet noget nyt. Jeg trænger til lidt frisk luft, og det tror jeg, at Randers FC kan give mig. Jeg har fået et godt indtryk af klubben, og glæder mig utroligt meget. Jeg kender ikke så meget til dansk fodbold, men ved dog, at der spilles langt mere teknisk fodbold end i Sverige, og det tiltaler mig, udtaler Bobbie Friberg da Cruz, der i denne sæson er viceanfører i GAIS.

Randers FCs cheftræner Colin Todd siger:

- Jeg har set ham spille i Sverige, og jeg kunne med det samme lide, hvad jeg fik at se. Han angriber bolden godt, han er rolig i sit spil, og han er frem for alt god i pasningsspillet. Han bliver helt klart et stort aktiv for Randers FC, udtaler Colin Todd.

Randers FCs direktør Jacob Nielsen siger:

- Vi har fulgt Bobbie Friberg da Cruz meget intenst og målrettet gennem hele foråret, hvor han har været en af GAIS Göteborgs absolut bedste spillere. Han har den rigtige indstilling, og han kan dække mange positioner, både i fireback-kæden og på midtbanen, selv om midterforsvaret er hans foretrukne, lyder det fra Jacob Nielsen om den teknisk velfunderede svensker.

Bobbie Friberg da Cruz er 1,87 meter høj og vejer 77 kg. Han har spillet omkring 180 kampe for GAIS Göteborg, heraf 60 i Allsvenskan.

/Ib Rasmussen"

Inga kommentarer: